duminică, 8 noiembrie 2015

TORT EGIPTEAN 



...sau ce-a ieșit din relaxarea mea de sâmbătă seara. 



Am făcut în felul următor:
La blat: le-am copt pe toate trei pe rând, într-o formă de 24, dar cred că data viitoare le fac mai mici
Pe fiecare l-am făcut din:
- 2 albușuri
- 2 linguri de zahăr
- 1 lingură și jumătate de făină 
- 50 gr de nuci (nu le-am măcinat foarte bine, pentru că îmi place să găsesc bucăți mai tari prin creme)
Albușurile le-am bătut spumă cu un praf de sare și am adăugat zahărul, amestecând până nu se mai simt cristalele. Am încorporat la final făina (am citit că se poate înlocui și cu amidon) și nucile. 
Le-am copt pe fundul unei tăvi detașabile, pe care am pus hârtie de copt. 

Crema:
- 6 gălbenușuri
- 2 linguri de făină 
- 6 linguri de zahăr
- 340 ml de lapte 
- 180 gr de unt 
- esență de vanilie 
Prima cremă am făcut-o din cele șase gălbenușuri rămase de  la blat, pe care le-am amestecat cu 2 linguri de făină, 6 de zahăr și 340 ml de lapte. Le-am pus pe toate trei împreună într-o crăticioară la foc foarte ușor. Crema trebuie amestecată din când în când, apoi, când începe să se îngroașe, tot timpul. Am ținut-o pe foc nu mai mult de 6-7 minute. Fiind o cremă cu făină, este nevoie de multă atenție să nu se formeze cocoloașe. Odată fiartă, am dat-o la răcit și i-am adăugat și esența de vanilie, fără să uit să o acopăr pentru a nu forma pojghița aceea, cum se întâmplă și la budincă. 
Între timp, am bătut untul spumă (mulți blamează untul românesc, dar cel folosit de mine nu lasă apă niciodată și îmi face cremele foarte bune ) și l-am adăugat în cremă, după ce ea s-a răcit. Se încorporează câte 3-3 linguri de unt și se mixează crema astfel obținută (eu folosesc această cremă și la prăjitura vieneză). 

A doua cremă e și mai simplă:
- 200 ml smântână pentru frișcă
- 100 gr nucă 
- 180 gr zahăr caramelizat 
Am mixat smântâna pentru a se obține frișca și am dat-o la rece (eu am pus și puțină gelatină), apoi am caramelizat cele 180 gr de zahăr. Caramelul obținut l-am pus la răcit pe o foaie de hârtie de copt, unsă ușor cu unt. După ce s-a răcit, mi-am exprimat toată furia față de el și nu m-am lăsat până nu l-am mărunți cu sucitorul. Am pus zahărul și nucile peste frișcă și asta a fost tot!

La asamblat e și mai simplă treaba. Peste fiecare blat am pus din crema de vanilie, având grijă să las câteva linguri și pentru decor, după care am așezat și un rând format din a doua cremă, alt blat și tot așa. Și deasupra tortului se pun cele două straturi de cremă. Data viitoare fac poze și etapelor, că parcă e mai ușor decât să explici. 

Am ornat pe margini cu restul de cremă de vanilie si am aruncat și niște nucă. 

Nouă ne-a plăcut! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu