sâmbătă, 21 noiembrie 2015

Ultimele creații






De Crăciunul trecut am făcut un tort ce mi s-a interesant. Blat de ciocolată, ganache și mousse de zmeură. L-am repetat și de ziua băiatului meu și l-am adaptat oarecum și de data aceasta. Am păstrat blatul, crema ganache, iar mousse-ul l-am înlocuit cu tentativa mea de cremă pasticcera. 

Pentru blat:
200 gr ciocolată amăruie (de bună calitate)
4 ouă 
50 gr unt
50 ml ulei
50 ml smântână pentru frișcă 
200gr făină 
100 gr zahăr 
esență de rom
o linguriță praf de copt
Pun într-un vas ciocolata mărunțită, peste care adaug uleiul, untul și smântâna. Pun apoi vasul la foc mic sau la baie de aburi și amestesc fărăăăăă oprire până se omogenizează compoziția, după care las la răcit crema astfel obținută. Odată ce s-a răcit, îi adaug gălbenușurile, pe rând, făina și praful de copt, cernute. Amestesc rapid și după ce s-a omogenizat, pun și esența de rom. Peste compoziția astfel obținută pun albușurile bătute spumă cu un praf de sare și cu zahărul despre care pomeneam mai sus. 
Albușurile se adaugă în compoziția anterioară în reprize, cu o spatulă, cu mișcări de jos în sus. 
Eu am copt blaturile într-un inel de 20 cm, pe rând. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu