sâmbătă, 13 februarie 2016

Cheesecake cu topping de caramel 




       Este delicios, dar recomand a se consuma în cantităţi mici, desigur. Spun de la început că reţeta nu-mi aparţine, nu e posibil aşa ceva, că nu aş fi în stare să creez aşa ceva. Este o combinaţie de informaţii luate de pe net, plus adaos după gust, cum face fiecare gospodină. 

Aşadar, 

BLATUL DE BISCUIŢI

200 gr biscuiţi simpli 
100 gr unt topit şi uşor răcit
2 linguri de cacao (facultativ)
zahăr, în funcţie de gustul biscuiţilor (eu nu am pus pentru că nu-mi plac dulciurile cu prea mult zahăr)

Pesmetul de biscuiţi l-am amestecat cu untul, cu cacao şi le-am pus în tava cu fund detaşabil (24 cm), tasând cu un pahar (cu fundul acestuia). 

COMPOZIŢIA DE BRÂNZĂ

400 gr brânză de vaci (poate merge combinată cu ceva mai pufos, mai ales că am folosit brânză de vaci din gopodăria mamei)
100 ml frişcă lichidă (sau mai mult chiar, în funcţie de textura brânzei)
3 ouă 
100 gr zahăr brun (îl prefer în cazul prăjiturilor)
un pic de esenţă de rom

Am amestecat toate ingredientele cu robotul şi le-am turnat peste blat. Am dat la cuptor tava, după ce am pus-o în alt vas cu apă (ca la crema de zahăr ars). Am lasat până a început să se rumenească uşooor brânza. Am lăsat tava cu prăjitura în cuptor să se răcorească. 


TOPPING ul DE CARAMEL 

150 gr zahăr 
100 ml frişcă lichidă 
60 gr unt 

Am caramelizat zahărul. Am îndepărtat vasul de pe foc, am pus smântâna, am lăsat să fiarbă un pic şi apoi am adăugat unt. Le-am mai clocotit împreună vreo două minute şi am lăsat topping ul să se răcorească. 
 După aceea am turnat topping ul peste stratul de brânză şi am dat cheesecake ul la rece. Este primul cheesecake copt pe care îl prepar. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu