sâmbătă, 13 februarie 2016

Poinsettia....mit demontat 




                Această superbă plantă din genul Euphorbia ne încântă cu nuanţele ei deosebite în perioada sărbătorilor de iarnă, deşi noi românii nu am asociat-o cu Crăciunul şi nici nu cred că este cazul.
Ca de fiecare dată când îmi cumpăr o plantă nouă, intru pe ilustrul net şi caut informaţii. Aparent, pentru mulţi Poinsettia este doar o plantă anuală, în sensul că sunt convinşi că nu o pot păstra până la anul celălalt. Ştiu ei, au auzit, au citit (ceea ce am citit si eu şi am râs de mine)că de la 1 octombrie trebuie să o ascunzi la mare întuneric câte opt ore pe zi. Chiar am citit într-un articol un comentariu uşor ironic, potrivit căruia sigur nu-ţi mai trebuie a doua oară o astfel de floare, după joaca de-a v-aţi ascunselea zilnic. 
Aşadar, cu o plantă cumpărată din 2014,întreţinută bine, cu toate lucrările necesare, la 1 octombrie 2015 m-am apucat să o pitesc la întuneric câte opt ore...de deşteaptă ce-s. Şi dupa câteva zile, dintr-un exemplar superb, a rămas o plantă cu frunze supărate, uşor galbene, chiar spre ofilite. Atunci mi-am zis că decât să o pierd, mai bine să o ţin aşa verde în continuare şi am lăsat-o în locul care a consacrat-o, ca să am surpriza că în curând au început să i se înroşească frunzele. 
Floarea se ghidează după lumină şi ştie când este momentul să-şi scuture verdele şi să-şi ia haina roşie, catifelată. Acu, săraca plantă a scăpat de nebunia mea şi a dat peste curiozitatea celui mic, combinată cu un strop de neatenţie paternă şi iată ce a ieşit

 

Mi-au promis amândoi că pun mână de la mână şi mă despăgubesc. N-am văzut nimic! Floarea nu mai e la fel de frumoasă, dar nici n-a murit. 
Poinsettia este o plantă tare uşor de îngrijit şi...spectaculoasă, totodată!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu