miercuri, 10 februarie 2016

Profilul grădinarului amator




               Ce face un pasionat de legume, flori, plante în general, în timpul iernii? Mai întâi se îngijeşte de florile pe care ar vrea să le scoată sănătoase şi frumoase în primăvară, apoi face liste, planifică, socoteşte de zor, în aşteptarea primăverii. Ar fi simplu să cumpăr răsaduri şi de flori şi de legume şi să hibernez liniştită până prin aprilie-mai, dar nu pot. Nu mă lasă inima. 
Aşa că iată lista mea, care poate suporta oricând modificări, dar în termeni mari va rămâne astfel:

Grădina de legume 

- conopidă: albă, mov şi verde (al doilea an de conopidă)

- varză: timpurie, de toamnă, Kale (noutate în grădina mea), de Bruxelles (de cea din urmă am avut şi în anul precedent)

- salată verde şi roşie; salata şi ceapa verde vor beneficia de un articol separat, mai târziu

- cucamelon (am avut seminţe şi anul trecut, dar nu m-am ocupat suficient de ele)

- fasole: aurie de Bacău, la metru şi franţuzească 

- castraveţi: cornişon şi chinezeşti 

- broccoli: verde, mov 

- sfeclă: roşie, furajeră 

- dovlecei: Black Beauty, timpuriu fără vrej, zucchini auriu

- ardei, roşii - le voi dedica un articol special

- mazăre

- pătrunjel: de rădăcină, de frunze

- usturoi: de frunze

- păstârnac 

- gulii: încă nu m-am hotărât pentru că în anii trecuţi s-au mâncat prea puţine.

În mare, la ora aceasta, aşa arată lista mea. Sunt convinsă că va suferi modificări. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu